ماوسی که بر روی شیشه هم کار می کند
IT & COMPUTER
وبلاگی برای دوستان رشته کامپیوتر

یک شرکت تایوانی که در زمینه تولید لوازم جانبی فعالیت می کند به تازگی ماوسی طراحی کرده که بر روی سطوح شیشه ای نیز کار می کند

با پیشرفت فناوری و ورود ماوس های لیزری به بازار، میز های کار به پد موس تبدیل شدند، اما همچنان محدودیت هایی در سطوح قابل استفاده وجود داشت. برای مثال به دلیل خاصیت عبور اشعه ها از شیشه، بر روی سطوح شیشه ای و برخی از میزهای صیقل خورده، ماوس های لیزری قابل استفاده نبود و یا کارایی پایینی داشتند.

 شرکت لاجیتک چندی پیش اعلام کرد که حسگر جدیدی به نام میدان تاریکی (Darkfield) تولید کرده است که روی سطوح شیشه ای دچار مشکل نمی شود. میدان تاریکی از فناوری بلوترک( BlueTrack) موجود در ماوس های جدید شرکت مایکروسافت بسیار قدرتمند تر است.

روش کار ماوس های لیزری تشخیص حرکت به واسطه ناهمواری و بی نظمی سطح کار است. به همین دلیل بر روی سطوح صیقلی و صاف مانند شیشه و گرانیت، ماوس های استاندارد در تشخیص حرکت دچار مشکل می شوند. فناوری میدان تاریکی اولین بار توسط دانشمندان برای دیدن میکرو ارگانیسم های بسیار ریز با میکروسکوپ اختراع شد. لنز های این فناوری تنها اشعه هایی که با زاویه بازتابیده شده اند را ثبت می کند، تا محیط زیر لنز کاملا تاریک به نظر بیاید، نام این فناوری به دلیل این پدیده، میدان تاریکی انتخاب شده است.

هنگامی که ذرات بسیار ریز یا خراش های میکروسکوپی بر روی سطح وجود داشته باشد، اشعه ها به صورت زاویه دار به طرف حسگر بازتابیده می شوند و نقاط نورانی بسیار کوچکی بر روی میدان تاریک پدید می آید.

با ثبت تغییر مکان این نقاط نورانی ماوس جهت و سرعت حرکت را تشخیص می دهد. فناوری میدان تاریک لاجیتک برای اولین بار روی ماوس های پرفورمنس ام ایکس ( Performance MX) و انی ور ام ایکس ( Anywhere MX) این شرکت عرضه شده است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 8 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط سعید

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 58
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 70220
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1